Opakowania z kartonu to doskonała, ekologiczna alternatywa, zwłaszcza dla tych wykonanych z tworzyw sztucznych. Często muszą one jednak posiadać odpowiednie atesty, zwłaszcza wtedy, gdy korzysta się z nich do przechowywania żywności. Które więc są w tym przypadku niezbędne? Serdecznie zachęcamy do lektury.

Atest PZH dla opakowań kartonowych

Atest Higieniczny Państwowego Zakładu Higieny to potwierdzenie, że dane opakowanie spełnia bardzo rygorystyczne zasady pod względem bezpieczeństwa. Jest to niezbędne przede wszystkim w przypadku pudełek wykorzystywanych na potrzeby przechowywania żywności lub jej przewożenia. Jak więc przyznawany jest taki atest?

W praktyce konieczne jest złożenie odpowiedniego dokumentu o wpisanie do rejestru zakładów. Wymogiem jest także to, aby firma załączyła dokumenty związane z wyrobami z kartonu wraz z ich próbką. Dopiero na tej podstawie rozpatrywany jest wniosek, natomiast próbki oceniane są pod kątem ogólnego bezpieczeństwa i to nie tylko dla ludzi, ale również środowiska naturalnego. Materiały wprowadzane na rynek muszą bowiem spełniać konkretne zasady, wymienione w rozporządzeniach głównie Parlamentu Europejskiego.

Podmiot składający wniosek musi pamiętać także o tym, że proces atestacyjny może w trybie zwykłym trwać nawet do 10 tygodni, od momentu przekazania niezbędnych dokumentów.

Inne atesty dla opakowań z kartonu

Poza decyzją PZH, przedsiębiorstwa chcące zwiększyć swoją wiarygodność w oczach klientów mogą ubiegać się również o inne certyfikaty. Jednym z nich jest dokument wydawany przez Forest Stewardship Council, który potwierdza, że produkty są wykonywane ze surowców pochodzących z odpowiedzialnych źródeł. Może to korzystnie wpływać na odbiór przez klientów, którzy obecnie baczną uwagę zwracają na kwestie ekologii.

Jak widać opakowania z kartonu, w tym np. kartony klapowe, muszą podlegać określonym obostrzeniom, a ich bezpieczeństwo jest weryfikowane przez organy nadrzędne. Wszystko po to, aby zagwarantować użytkownikom maksymalne bezpieczeństwo.